Programma 2018

We zijn nog druk aan de slag met het programma voor de editie van 2019. Hieronder ziet u het programma van 2018.


09:20 AM
09:20 AM - 09:40 AM
Vincent Everts

Opening Chatbot Conference

09:40 AM
09:40 AM - 10:20 AM
Bart van der Mark

Cognizant: The Chatbot ecosystem

In his opening keynote, Bart van der Mark describes the chatbot landscape. Where are we now, what are the experiences and where are we heading? What is the best advice that you can give to beginners? For every organization, now is the time to start exploring the possibilities.

Keynote in English

10:20 AM
10:20 AM - 11:00 AM
Martin Hil-Wilson

Brainfood Consulting: Where’s the evidence that customers want virtual assistance?

Martin Hill-Wilson discusses which chatbot use cases offer the highest ROI and which use cases to avoid.

Keynote in English

11:00 AM
11:00 AM - 11:20 AM
Expo

Ochtendbreak

Koffie & thee.
11:20 AM
11:20 AM - 12:00 PM
Anja de Castro

ABN Amro: UX design voor chatbots

Hoe komt je chatbot over? De gebruikerservaring (UX) is cruciaal, hoe eenvoudig of intelligent je chatbot ook is. Conversational UX-designer Anja de Castro legt UX-valkuilen bloot en geeft je quick-wins om je chatbot een vliegende start te geven.

Breakout in het Nederlands

11:20 AM
11:20 AM - 12:00 PM
Bram Leunis en Alexis Safarikas

Proximus: scaling up from a Proof of Concept

Proximus, the leading telecom company of Belgium, started in 2017 with developing a stratefy for AI and chatbots. The goal is to increase efficiency, but also to provide an excellent customer experience. Springbok joined the project with a team of experts and developed a conversational interface design, the architecture and the content. The projects are already creating value and Proximus is currently scaling them op from these Proof of Concepts.

In his break-out session Bram Leunis en Alexis Safarikas will present the history of the AI projects as well as the way it has been tackled and what the results are today within Proximus.

Breakout in English

11:20 AM
11:20 AM - 12:00 PM
Isabel Thijssen & Lisette Korpel

Oxxio: Van zero naar hero: hoe chatbot O. onze klantenservice verandert

Oxxio gaat voor vooruitstrevende digitale dienstverlening in de energiemarkt. Want je energie regelen, dat kan volgens Oxxio veel slimmer, voordeliger en eenvoudiger. Daarom zijn ze in 2017 gestart om die ambitie waar te maken: de eerste App-Only Energieleverancier in Nederland met het behoud van een excellente klantbeleving!

Isabel Thijssen en Lisette Korpel vertellen je in deze breakout graag meer over de strategie van Oxxio, welke rol onze chatbot O. hierin vervult, en alle uitdagingen en vervolgstappen die we voor ons zien.

Breakout in het Nederlands

11:20 AM
11:20 AM - 12:00 PM
Denise Drost-Ridder

Bol.com: Onze collega, de chatbot

Tijdens deze sessie bespreekt Denise Drost-Ridder concrete inzichten die zij opdeed tijdens een van haar innovatieprojecten. Een project waarin Service Experts en twee verschillende chatbots met elkaar samenwerken om webcare te verlenen. Een goede rolverdeling binnen een team is essentieel voor het resultaat. Wat gebeurt er dan als chatbots ook een teamspeler worden? Hoe zorg je ervoor dat mens en verschillende chatbots elkaar complementeren en niet in de weg zitten?

Breakout in het Nederlands

11:20 AM
11:20 AM - 12:00 PM
Hans van Dam

Waarom je in natuurlijke taalgeneratie zou moeten investeren

Wanneer dialogen de kern vormen van je klantervaring, heb je conversational UX-copywriters nodig die ervoor zorgen dat je chatbot tot leven komt. Hans van Dam legt uit hoe je een winnende chatbot-dialoog schrijft die zowel voor de klant als het bedrijf waarde oplevert. Daarbij introduceert hij de Bot Scorecard, een framework dat helpt om de teksten van bots te evalueren.

Breakout in het Nederlands

12:00 PM
12:00 PM - 01:00 PM

Netwerklunch

Een keuze uit diverse broodjes en wraps.
01:00 PM
01:00 PM - 01:40 PM
Maarten Versteegh & Phil Parsons

Building the Booking.com Virtual Assistant

Maarten Versteegh

Booking.com currently handles 1.4 million bookings every 24 hours with 25 million bookable rooms. At this scale, how do we make sure we provide our customers with fast and efficient answers to their questions? Booking.com has built a virtual assistant that combines artificial intelligence with human support from customer service agents and accommodation partners.

In this session Maarten Versteegh and Phil Parsons will discuss the development of the Booking Assistant, the unique challenges of building something useful rather than shiny, and the value of human support for our fledgling bot.

Breakout in English

01:00 PM
01:00 PM - 01:40 PM
Stefan Verhoeve

Eneco: Bots & AI: van typen tot praten

Waar gaan we heen met chatbots en kunstmatige intelligentie? En wat kunnen we daar vandaag al mee?

Eneco werkt als energiepartner van vele huishoudens aan de toekomst van het slimme huis. Daar passen chatbots en andere vormen van kunstmatige intelligentie uitstekend bij. We doen al ervaring op in de praktijk met diverse chatbots. Daarnaast kijken we vooruit, waar bewegen we naar toe?

Stefan Verhoeve geeft je voorbeelden waar je morgen mee aan de slag kan. En geeft je een visie mee voor de ontwikkeling in de komende jaren.

Breakout in het Nederlands

01:00 PM
01:00 PM - 01:40 PM
Alexander Cramer & Krijn Schuurman

Heineken BarBattle: Een e-learning chatbot voor barpersoneel

Voor Heineken is het van belang dat de barstaff goed op de hoogte is van (nieuwe) producten zodat zij consumenten hierover kunnen adviseren. Veelal werden deze medewerkers bijgeschoold met verplichte cursussen of ingewikkelde e-learning platformen. Heineken heeft met Greenberry de BarBattle ontwikkeld, een (pilot) chatbot die medewerkers uitdaagt hun kennis uit te breiden en te testen. Na deze succesvolle pilot werkt men op dit moment met technische partner WeAreBrain aan de realisatie van de BarBattle. Met een slim spel, klassementen en veel content worden zij uitgedaagd om mee te doen en door te gaan. Het resultaat: personeelsleden weten meer van de speciaalbieren, zijn enthousiaster over de merken en leren zelfs in hun eigen tijd op hun smartphone. Krijn Schuurman en Alexander Cramer geven tekst en uitleg.

Breakout in het Nederlands

01:00 PM
01:00 PM - 01:40 PM
Muriël Serrurier Schepper

Een kijkje achter de schermen bij een chatbot selectie én implementatie

In deze sessie geeft Muriël Serrurier Schepper een kijkje achter de schermen bij het selecteren en implementeren van twee concurrerende chatbots. Je wordt meegenomen in het proces van vaststellen van de requirements, het selecteren van verschillende leveranciers tot en met het trainen, implementeren en evalueren van twee chatbots. Ook de ervaringen van de eindgebruikers en de medewerkers die de chatbot moeten beheren en optimaliseren komen uitgebreid aanbod. Een waardevolle sessie als je zelf overweegt om een chatbot selectie of implementatie op te starten.
01:00 PM
01:00 PM - 01:40 PM
Demelza de Beer

Reaal: Een chatbot introduceren, zo hou je de vaart erin

De uitdaging: zet een chatbot neer in zo’n kort mogelijke tijd. Klinkt dit bekend? En volgt dan ook al snel de vraag hoe te starten? En op welke manier zonder snelheid te verliezen? In deze sessie vertelt Demelza de Beer van Reaal (onderdeel van VIVAT) hoe ze deze uitdaging heeft opgepakt en de eerste stap van een chatbot heeft neergezet. Met als doel het serviceniveau naar klanten te verhogen.
01:50 PM
01:50 PM - 02:30 PM
Alouschka van Dijk

Talpa: van een gesprek naar een community met de Vet Fit chatbot van Talpa

Talpa heeft al vaker gewerkt met het tweede scherm voor TV-programma’s zoals voor The Voice Of Holland. Nog niet eerder werd een tv-programma met behulp van een chatbot onder de aandacht gebracht.

Samen met de Vet Fit chatbot gaan duizenden Nederlanders en BN’ers de strijd aan voor een fitter Nederland. De Vet Fit coach helpt de deelnemers wanneer zij tips nodig hebben voor een lekker recept of een goede workout. Dit heeft ertoe geleid dat de community van Vet Fit een van de meest betrokken communities is in het kader van een TV programma.

Duizenden Nederlanders krijgen elke dag driemaal een tip van de Vet Fit Coach en er zijn al meer dan 60.000 gesprekken geweest met de chatbot. Door slim gebruik te maken van de pushfunctie in de bot, blijft het publiek betrokken zonder hier een aparte e-mailmarketingcampagne voor in te richten. En nog belangrijker: de open-rate is aanzienlijk hoger in de bot, dan we gewend zijn bij e-mail. Alouschka van Dijk licht toe.

Breakout in het Nederlands

01:50 PM
01:50 PM - 02:30 PM
Nick Aanraad

a.s.r: Waarom en hoe a.s.r. een conversatie gerichte website bouwde

Klanten komen over het algemeen niet voor hun plezier op de website van een verzekeraar. Er moet iets geregeld worden en het liefst zo snel mogelijk. Op de verouderde website van a.s.r. bereikten de helft van de bezoekers hun online doel niet en zij belden vervolgens ontevreden naar de klantenservice. Het online team kreeg de uitnodiging om klanten sneller online te helpen, waste-calls te verminderen en bedrijfsprocessen gericht te digitaliseren.

Hun antwoord was een conversational interface. Wat hebben we hiervan geleerd? Wat ging er goed en nog leuker: wat ging er niet goed? Hoe staan we er nu voor en wat zijn de toekomstplannen? Nick Aanraad was vanaf de eerste creatieve ontwerpen tot aan de doorontwikkeling betrokken en neemt je mee in deze opvallende online case, die onlangs werd bekroond met een Zilveren Lovie Award.

Breakout in het Nederlands

01:50 PM
01:50 PM - 02:30 PM
Chris den Arend

Sogeti: Battle of the AI platforms

Het aanbod van chatbot platformen is enorm. Stel je wilt een chatbot bouwen, hoe begin je en hoe weet je welk platform geschikt is voor jou? In deze sessie legt Chris den Arend uit welke tools beschikbaar zijn om chatbots te implementeren. De sessie zit vol met demo's en voorbeelden!

Breakout in het Nederlands

01:50 PM
01:50 PM - 02:30 PM
Wouter de Vries

Studio Winegum: Chatbot ja/nee? Stappen voor de inrichting van de beste service strategie!

Klanten hebben steeds hogere verwachtingen omtrent de service van een organisatie. Dit komt oa door claims van organisaties zoals “vandaag besteld, morgen in huis” of los je vraag zelf op/stel hem via Whatsapp; waardoor klanten zien hoe het ook kan en niet meer 10 minuten willen wachten aan de telefoon. Toch hebben veel organisaties moeite om hieraan te voldoen dankzij onder andere complexe systeem landschappen, losse afdelingen en functioneel aangestuurde mensen. Dit voelt de klant, aangezien hij vaak niet 1 eenvoudige journey heeft waarin hij snel en direct wordt geholpen.

Digitalisering kan jou als organisatie helpen de klant beter te servicen. Wouter de Vries behandelt vragen als: Hoe kun je je klantenservice digitaliseren? En hoe zorg je ervoor dat je meerdere kanalen aanbied, maar toch als organisatie in de lead blijft? En wat kan een service bot of conversational agent hier voor rol in spelen?

Breakout in het Nederlands

01:50 PM
01:50 PM - 02:30 PM
Tim Nijland

VR OWL: AI meets VR

In deze breakout sessie zal Tim Nijland van VR-Owl vertellen over zijn visie van het potentieel en de toegevoegde waarde van conversationele interfaces in virtual en augmented reality. Hij zal dit tonen aan de hand van een live demo!
02:30 PM
02:30 PM - 02:50 PM

Middagbreak

Koffie & thee
02:50 PM
02:50 PM - 03:30 PM
Ronald Velten

IBM: Taking Chat Beyond the Bot; Creating Moments That Matter

In todays fast changing world simple chatbots are not good enough anymore, despite still many brand need to take their first steps. New agile and focused competitors are taking over traditional markets. Decision making units become more complex, supporting technologies are changing at rapid speed and the call for clear Return on Marketing is bigger than ever.

It is innovate or die time; marketers need to shape up, innovate and take risks striving for marketing awesomeness! In this presentation, IBM's Ronald Velten will share IBM's point of view and experience on how to successfully reach new clients in a highly complex and competitive world by relentless innovating, improving and measuring impact.

Keynote in English

03:30 PM
03:30 PM - 04:10 AM
Eric Postma

The Changing face of AI

Social signals, such as facial and vocal expressions, play a crucial role in human communication. The revolutionary developments in AI give rise to profound innovations in the automatic recognition and generation of social signals. In the near future, talking chatbots will be omnipresent and interact with humans in socially appropriate ways. The steady progress in natural language recognition and generation is accompanied by major leaps in the automatic recognition and generation of vocal expressions. Future chatbots may also extend to computer-generated visualisations of human-like talking faces. These innovations lead to a more natural interaction of humans with computers.

In his presentation Eric Postma will illustrate the technical possibilities and social impact of future chatbots by means of state-of-the-art recognition and generation algorithms and the effect they may have on the innate social sensitivities of humans. The illustrations will underscore the changing face of AI in interactions with humans.

Keynote in English

04:10 PM
04:10 PM - 04:30 PM
Vincent Everts

Afsluiting



© Entopic - 2017